لوازم مصرفی خودروهای MVM

نکات نگهداری و زمان تعویض

با رعایت زمان تعویض لوازم مصرفی خودروهای MVM، عملکرد و طول عمر خودروی خود را بهبود بخشید. در این مقاله به بررسی لوازم مصرفی و زمان مناسب تعویض آن‌ها در خودروهای MVM می‌پردازیم.


روغن موتور

زمان تعویض: هر 5000 تا 8000 کیلومتر

روغن موتور خودروهای MVM باید به صورت منظم و با توجه به نوع روغن و شرایط رانندگی، هر ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلومتر یا هر ۶ ماه یک بار تعویض شود. استفاده از روغن‌های مناسب با استاندارد MVM باعث افزایش عمر موتور و کاهش مصرف سوخت می‌شود.


فیلتر روغن

زمان تعویض: هر 5000 تا 8000 کیلومتر (هم‌زمان با تعویض روغن)

فیلتر روغن نقش مهمی در تمیز نگه‌داشتن روغن موتور دارد. تعویض به موقع فیلتر روغن به بهبود عملکرد خودرو و جلوگیری از فرسایش موتور کمک می‌کند.


فیلتر هوا

زمان تعویض: هر 10000 تا 15000 کیلومتر

فیلتر هوا به موتور کمک می‌کند تا هوای تمیز و کافی دریافت کند. فیلتر کثیف باعث کاهش عملکرد موتور و افزایش مصرف سوخت می‌شود. توصیه می‌شود هر ۱۰,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ کیلومتر فیلتر هوا تعویض شود.


فیلتر سوخت

زمان تعویض: هر 20000 تا 30000 کیلومتر

فیلتر سوخت ذرات ناخالص را از سوخت جدا کرده و از ورود آن‌ها به موتور جلوگیری می‌کند. تعویض فیلتر سوخت هر ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ کیلومتر به بهبود کارایی موتور کمک می‌کند.


شمع‌ها

زمان تعویض: هر 20000 تا 30000 کیلومتر

شمع‌های خودروهای MVM باید هر ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند تا موتور خودرو به صورت بهینه کار کند و مصرف سوخت کاهش یابد.


لنت‌های ترمز

زمان تعویض: هر 20000 تا 40000 کیلومتر (بسته به نوع رانندگی)

لنت‌های ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات مصرفی خودرو هستند که باید به صورت منظم بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند تا از عملکرد ایمن سیستم ترمز اطمینان حاصل شود.


ضدیخ و مایع خنک‌کننده

زمان تعویض: هر 2 سال یک بار یا 40000 کیلومتر

تعویض منظم ضدیخ و مایع خنک‌کننده هر ۲ سال یک بار، از جوش آمدن و یخ زدن موتور جلوگیری می‌کند و به سلامت سیستم خنک‌کننده کمک می‌کند.


تسمه تایم

زمان تعویض: هر 80000 تا 100000 کیلومتر

تسمه تایم باید هر ۸۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر تعویض شود. پارگی تسمه تایم ممکن است به موتور آسیب جدی وارد کند و تعمیرات پرهزینه‌ای را به دنبال داشته باشد.


باتری خودرو

زمان تعویض: هر 2 تا 4 سال

باتری خودرو نقش حیاتی در تامین انرژی الکتریکی خودرو دارد. بررسی دوره‌ای باتری و تعویض آن هر ۲ تا ۴ سال به کارکرد مناسب سیستم الکتریکی خودرو کمک می‌کند.

بهترین لوازم جانبی برای خودرو